Dierenarts Bart Avaux

DIENSTEN

Dierenarts kleine huisdieren

LABO

Dieren kunnen niet zeggen hoe ze zich voelen – meestal vertelt hun uiterlijk of hun manier van doen u dat er iets mis is.

Bloedonderzoek gaat nog een stap verder en kan ons de eerste aanwijzingen geven over een ziekteproces, vaak al voordat uw dier ziek lijkt te zijn. Door te testen krijgen we een onmiddellijk inzicht in aandoeningen die we anders misschien niet zouden vinden. Het vroegtijdig behandelen geeft u de kans om een betere zorg aan uw dier te geven en kan bovendien schelen in de behandelkosten.

Dierenarts Bart Avaux bloedonderzoek
Dierenarts Bart Avaux radiografie

RADIOGRAFIE

Radiografie is een vorm van medische beeldvorming. Door middel van röntgenstralen door weefsels en organen te sturen, kunnen we de aard en plaats van een ziekte of letsel opzoeken.Het is vooral een goed diagnostisch middel in geval van skeletafwijkingen.

Dierenarts Bart Avaux chirurgie

CHIRURGIE

Op de praktijk worden met zorgvuldigheid verschillende chirurgische ingrepen uitgevoerd.Vooraleer de patiënt onder narcose wordt gebracht, wordt hij nog grondig onderzocht.

Afhankelijk van de diersoort, ras, leeftijd, algemene conditie en de te behandelen aandoening van de patiënt kiezen we voor injectieverdoving of gasanesthesie.

Dierenarts Bart Avaux hospitalisatie

HOSPITALISATIE

De ernstig zieke patiënten kunnen worden opgenomen in de hospitalisatieruimte. Hier krijgen ze alle zorgen die nodig zijn.

Indien nodig wordt een infuus aangelegd en ’s nachts is er altijd iemand aanwezig om een oogje in het zeil te houden.

Bij mij is uw huisdier in goede handen.

Dierenarts Bart Avaux identificatie

IDENTIFICATIE

Sinds 1 sept 1998 is identificatie en registratie  van de hond verplicht en vanaf 29 dec 2014 is de identificatie enkel mogelijk via micro-chip.

Katten met stamboom hebben ook een micro-chip verplicht nodig.

Alle honden, katten en fretten hebben een chip(met de bijhorende Europese pas) nodig indien ze naar het buitenland gaan.

Dierenarts Bart Avaux preventieve zorgen

PREVENTIEVE ZORGEN

Jaarlijks wordt uw geliefde viervoeter gevaccineerd, dit is dan ook hét moment voor een grondige volledige check up. Uw huisdier wordt gewogen en er wordt advies gegeven in verband met de voeding.

Ontworming en ontvlooiing komen tevens aan bod.

Ook de tanden worden goed nagekeken en eventuele tandverzorging kan aan te raden zijn.

Bij oude dieren raad ik een halfjaarlijkse check up en een jaarlijks bloedonderzoek aan.

Dierenarts Bart Avaux huisbezoek

HUISBEZOEKEN

Je bent niet in de gelegenheid om ons te bezoeken? Wij komen ook bij u aan huis. En als uw huisdier gehospitaliseerd moet worden verzorgen wij eventueel ook het transport.

Dierenarts Bart Avaux spoed

SPOED

Wanneer is snel handelen vereist?

Bart Avaux

Lombeekstraat 22